Tire Belediyesi’nde, önceki dönemlerde kullanılan ve çalışanların oldukça memnun olduğu yazılım sistemi, yeni yönetim döneminde ani bir kararla değiştirilmişti. Edinilen bilgilere göre, eski sistemde işlemler tek tuşla yapılabilirken; yeni sistemde aynı işlemlerin 7 – 8 adıma çıkarıldığı, bu durumun ise hem zaman kaybına hem de iş yükünün artmasına neden olduğu öğrenildi.
Belediye çalışanlarının büyük çoğunluğunun yeni yazılımdan ve sistemin yavaşlığından ciddi şekilde şikayetçi olduğu, ancak mobbing korkusuyla bu rahatsızlıklarını açıkça dile getiremedikleri de gelen bilgiler arasında.
Kamuoyunun merak ettiği sorular ise şu şekilde sıralanıyor:
*Tıkır tıkır işleyen eski yazılım sistemi neden değiştirildi?
*Yeni yapılan yazılım sistemine ne kadar ödeme yapıldı?
*Bu yeni yazılım kime ve hangi firmaya yaptırıldı?
*Yazılım değişikliğiyle birlikte belediyeye herhangi bir mali ya da operasyonel yük getirildi mi?
Tire kamuoyu adına bu sorulara açık ve net bir şekilde yanıt verilmesi bekleniyor. Belediyeden beklenti, yapılan harcamaların ve yazılım firmasıyla yapılan anlaşmanın detaylarının fatura ve sözleşmeleriyle birlikte kamuoyuna açıklanması yönünde.
Zira, şeffaflık ilkesiyle yönetilen bir belediyede, kamunun her kuruşunun hesabı da kamuya verilmelidir.
Ne yazık ki bugüne kadar Tire Belediyesi, bu ve benzeri sorulara herhangi bir açıklama yapmaktan ısrarla kaçınmış durumda. Umuyoruz ki bu kez sessizlik bozulur ve Tire halkı, hak ettiği cevapları alır.
GÜNDEM
11 gün önceGÜNDEM
13 gün önceGÜNDEM
18 Temmuz 2025GÜNDEM
18 Temmuz 2025GÜNDEM
18 Temmuz 2025GÜNDEM
18 Temmuz 2025GÜNDEM
18 Temmuz 2025Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.